onsdag, december 21, 2016

Det ljusnar.




Nu är det precis som om jag har kommit till kullens topp,
stretigt och jäkligt på vägen upp.
Det kan bara bli bättre nu, vi går mot ljusare tider.

För många många år sedan var det en mattelärare som sa:
Jag känner att det är vår vecka 7 för då är solen uppe 
klockan 8. Antar att han säger så för här har vi alltid sportlov
vecka 7 och då minns man sådana saker.

Idag har jag lovat mig själv att försöka vara hemma så att
gojan får lite sällskap, inte vet jag om han tycker det är så
kul men jag dämpar mitt dåliga samvete i alla fall. 

----------------------------------------------------------------------------------
Ska titta efter om det är ledigt i tvättstugan så jag kan tvätta
ett stort täcke/filt/pläd... eller vad det nu kallas.
"Saken" ska jag hänga över min vikdörr för det drar så in i 
bängen när jag är i stugan och det är kallt. 
-------------------------------------------------------------------------------

IS tog på sig skulden för massakern med lastbilen. Nu verkar
det som om ingen vill tro på dem. De är kapabla till allt ont
så varför inte?

Hur många is-anhängare har vi i Sverige just nu?
-----------------------------------------------------------------------------------
Den unga tjejen som flydde med sin kille och fastnade i is klor,
hur kan familjen ens med att ställa upp och göra ett tv-program
om hennes flykt. Jag skulle skämmas om jag hade en sådan
dotter. Kanske de får bra betalt.
---------------------------------------------------------------------------------

Någon kallade sig själv för en social eremit. Jag känner mig
som en osocial eremit... kanske ändå inte för jag är ju trots
allt ute bland folk. 
På Gran Canaria vid staden Puerto de las Nievas finns ett berg
med ett kors på, det sägs att en munk/man/gubbe klättrade högst upp,
satte ut korset och satt där tills han dog. 
Byborna gick dit med mat och vatten. Jag minns inte hur länge
det sas att han satt där, men han hade fin utsikt i alla fall. 
Förstora bilden så ser du korset.

Bildresultat för puerto las nievas

-------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: