måndag, december 05, 2016

Kort besök.

Min bil som jag lämnade till fordonslinjens grabbar fick bara
ett kort besök. 
Läraren en medelålders man tyckte att det var onödigt att
fixa lampan till ABS:en på en så gammal bil.
Tack och hej, leverpastej. Jag blev inte 2000 kr fattigare. 

Jag bugade och bockade och sa tack och amen, tog min bil
och åkte hem
----------------------------------------------------------------------------------
Surfade in på Hemnet.... och vad ser jag där. Grannhuset
har en lägenhet till salu, en etta med sovalkov på nedre plan
med lite utsikt mot sjön. 

Utgångspris 490.000 kr och nu var högsta budet upp i 800.000 kr.
Jag dånar, wow så mycket pengar.

Och här sitter jag i min tvåa i ett exakt likadant hus... jag känner
mig som en miljonär. 

*nu ska den förmögna damen göra lite nytta genom att bada papegoja*

Inga kommentarer: