lördag, december 10, 2016

Lördag igen.

Jag har sovit sådär, vaknade många gånger och när jag
vaknade sista gången vid 4-tiden så önskade jag att det
var dags att gå upp. Men icke. Det var mitt i natten. 

Somnade om och vaknade 8 och då kände jag ...
härligt härligt nu är det dags att gå upp.
Varför? 

Jo, för jag älskar att åka till stugan och greja, det
enda som gnager är att jag inte kan ta med gojan för det
är för kallt inomhus och det tar en helsikes tid att få det
varmt nog för honom. 
Kolla slutet på vissa meningar .. ordet det tittar fram titt som tätt.

Kan undra vad det är för nyheter idag från landet Sverige. 
Bilbränder
Balkonghopp 
Misshandel
Mord
Skjutningar.


När jag var liten så spelade vi "putta kula", den leken har jag inte sett
på länge.
Men jag har hört talas om  "Abdullah med knuff".

Inga kommentarer: