tisdag, december 06, 2016

Priset verkar ha blivit 800.000.

Lägenheten jag skrev om tidigare verkar ha blivit såld
den är borta från Hemnet.
Jag är fundersam och tänker på priset. Hur i herrans namn
kan någon vilja betala 800.000 för en liten etta i lilla staden?

Avgiften är billig, 1800:- per månad är överkomligt.. men ändå.
Jag blir inte klok på det.

Igår ägnade jag timmar åt att fundera ut var jag skulle bo om jag
skulle sälja min lägenhet, hade många tankar om husvagn på
campingplatsen, hyra in mig hos vänner barn eller bekanta.
Sedan insåg jag att ooppps.. nu har Mammon fått ett rejält tag
i mig. 
Jag har det bra som det är. Sitter nöjt i båten och ska inte någon 
annanstans.
Eller jo, idag ska jag till Borås och Högskolan, det är visst någon
Nobelfest som ska gå av stapeln.
---------------------------------------------------------------------------------------
Nu ska jag läsa nyheterna och se om Calle Pettersson har skjutit
någon annan med svenskklingande namn.
______________________________________________________

Inga kommentarer: