tisdag, januari 24, 2017

Å så kom den igen....

Som ett mail i datorn kom förkylningen. Kände av halsen
igår kväll och tänkte: Nja, det är nog ingen förkylning.....
men det var det.

Nu har jag bara ett mål och det är att orka följa med ettan
till ridhuset på onsdag.

Jag tänker inte offra en minut på jobbet om jag känner att jag
inte orkar, jag gör som många andra: sjukskriver mig.
På tiden att jag gör det som är bäst för mig och inte för någon
annan.
Jag jobbar sjätte året för samma arbetsgivare och jag tror att jag
har varit borta från jobbet (sjuk) 8-10 dagar. 
Inte för att jag är nitisk och går och jobbar när jag är sjuk utan för
att jag inte är sjuk så ofta. Tror att jag blivit lite immun mot de där
bacillerna som sprider sig i klassrummen. 

Nåväl, dagen idag ska jag härda ut så får jag se hur det känns
imorgon. 

Inga kommentarer: