lördag, januari 07, 2017

Att bedja hjälper inte, eller?

Jag bad att alla skulle tala om vilka de var som kom hit och läste
min blogg. Ett endaste svar fick jag. Dig kan man lita på!

Ni 15 andra vad är ni för fegisareller kanske ni inte har någon 
kommentarsknapp i er dator/surfplatta/mobil?

Så då gör vi om det igen: Tala om vem du är som kommer hit. Tack :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------

Dammsugningen fick vänta, jag fick annat att göra (eller jag hittade på det
för att slippa dammsuga)
Jag for till dotter med familj för att se deras nya möbel i köket.. vet inte vad
den kallas men den såg bra ut där den stod som en stor koloss i köket.
Någon slags arbets/sitt/avställningsbänk var det i alla fall.

När det besöket var avklarat så for jag till stugan för att kolla så att elementen
på toaletten sköter sig och håller värme i mina målarfärgsburkar. 
Det såg ok ut, -13 ute och + 1,9 inne, det räcker och blir över.
När det besöket var avklarat så for jag till gräsänklingen sonen och dennes
två söner. Sonen och jag diskuterade hur det ska gå till att montera in min
skorsten, han erbjöd sig att hjälpa till. Vi kikade på nätet på en firma som
säljer skorstenar. Tror att vi fick ihop det. 
Jag ritade och han beställde. 


När det var klart så blev det pannkaksdags 1,2 l mjölk och 7 ägg....
och som jag stekte, sönerna glufsade i sig och gick snabbt från
bordet för att fortsätta med sitt.
Papegojan pockade på mitt dåliga samvete så jag åkte hem för
att titta till honom och hämta min virkning för att fortsätta umgås
med sonen ett tag till.
Vid 21-tiden så blev det hemfärd på riktigt och sängen hägrade.
Jag hade ett par inspelade program som handlade om Alaska så
dem plöjde jag igenom innan jag lade mig.
Sov riktigt gott, drömlöst och djupt.
Här ska det bli snö idag så det som ska göras utanför hemmets väggar
får hända nu eller inte alls. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Jag är en fru på 58 år som blev hemmafru efter flera år som arbetslös.Jag hittade din blogg idag och du verkar ha sunda åsikter. Min yngsta dotter läser till gymnasielärare just nu. Hua! Tänker läsa vidare här nu. Gunilla från Hälsingland