tisdag, januari 24, 2017

En snäll förkylning tror jag minsann.

Min förkylning och jag åkte ut till stugan med bilen fullastad 
av skorstensdelar. 
Jag bar in dem i det nya rummet och lade upp dem så jag
kunde bocka av dem en och en, ville ju inte att det skulle
fattas något.

Jag kontrollräknade till tio och på lappen stod det att det skulle
vara 11 saker. Hmmmm... vad var det som fattades och var fanns
det.
Då kom jag på kartongerna som stod ute utanför huset i stan, klart
att det låg något på botten bland all papper. 
Kartongerna kunde jag inte få in i bilen utan de blev jag tvungen att
plocka isär så jag kunde trycka in dem i bagaget. 
Ok.. jag for hem och började med att gå igenom allt papper, och längst
ner i en kartong låg en regnkrage (det heter så), det var den som 
fattades.
Jag tog in den och öppnade upp den, jäklar vad fin den var, den blänkte
som om den vore gjord i silver.

Nu vill jag börja montera skorsten och det allra helst igår.

Inga kommentarer: