söndag, januari 01, 2017

Första dagen på det här året.

Om jag tar 2017 och vänder på 7:an så kan jag
använda den som golfklubba... och med en sving
så kan jag slå iväg det som jag inte vill ska vara här. 

Å det är mycket det.

--------------------------------------------------------------------
Jag vill inte vara en surkärring men när grannen bredvid
har fest så vill jag gärna att det sätts upp en lapp i trapphuset
så vi som vill kan fly fältet.
Nu var det ingen lapp och jag insåg vid 23-tiden att ... nä, det
här blir ingen lugn natt.
Jag var vaken till tolvslaget så jag slapp att vakna till alla smällare,
det gick ju bra. Det smälldes i 15 minuter och sen vart det lugnt.

Kröp under täcket och genast hörde jag grannen och hans vänner,
deras prat. Det lät som om de var i mitt vardagsrum... nästan så jag
ville gå upp och titta efter. Nu satte de på musik också, högt.

När klockan var 01.30 skickade jag ett sms med följande ord: Dämpa 
er en aning. Efter 30 minuter så kom det tillbaka: Ok, förlåt.

Och nu trodde jag att jag skulle få sova, men icke. 
Det pratades och stojades fram till 04.30 då somnade jag i ren ilska, 
eller om jag svimmade av ilska det vet jag inte. 

Vaknade 10.45 och käre min tid så trött jag är. 

Vädret är i alla fall på min sida, nästan klar himmel och 4-5 plusgrader.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Och nu är det nytt år.... tja, det är väl inget att hänga läpp över, det kommer
ju ett när nästa är slut. Kan det här bli bättre, inte för mig kanske för jag har
det så bra som jag kan ha det. Kanske kan jag hoppas på att andra
människor får det bättre, krigen tar slut, människor får en bostad, pensionärer
får mer pengar så att de klarar sig, äldrevården styrs upp och skolorna
blir bättre på att ta vara på de elever som vill samt att föräldrar inser att det inte 
är skolan som ska uppfostra deras barn. 

Inga kommentarer: