lördag, januari 28, 2017

Hipp som happ

En del kvinnor har nagellack med färg som ser ut som 
mormors gamla höfthållare. Rosa/gult.. ngn slags blandning.

Bildresultat för färgkartaGissa vilken.

---------------------------------------------------------------------------
Idag vet jag inte vad jag ska göra. Tvätta, städa, virka eller
kanske en tur till stugan. Kommer solen fram lite till och
det blir plusgrader ute kanske jag ger mig iväg en stund.
--------------------------------------------------------------------------
Nu kom jag på alla mygg vi hade på stugområdet i våras.
Myggen var framme mitt på dagen, stack i solen, stack när
vi gick och när vi satt... aldrig någonsin under 11 år har jag
varit med om dess make till mygginvasion.
Nu vet jag varför: grannens utfyllnad av jord som gjorde att
marken blev vattensjuk och där trivdes mygglarverna som
fisken i vattnet.
----------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: