fredag, januari 06, 2017

Idag är det sk. julafton på Gran Canaria. 

Hos mig är det dammsugardag, det jag inte
gjorde igår får jag göra idag.

Jag har börjat fundera lite på min papegoja, hur jag ska
göra med honom om jag flyttar till Mallorca under hösten/vintern.
Ska han med? 
Ska han lämnas bort? 
Ska jag avliva honom?

Det senare blir nog inte aktuellt för så kan man bara inte göra
med ett djur. 

Han plockar sig just nu och snart ser han ut som om han är 
redo för en tripp till ugnen. Grillad grå jako, det låter nåt de.

Jag fixar leksaker som han kan bita sönder, tidningspapper 
istoppade i mjölkkartonger och mellan lagren lägger jag nötter
eller rönnbär... han går all in på det och efter fem minuter så
är leken över, han har massakrerat kartongen och hittat godiset.
Japp.... nu var det inte kul längre. 

Nya leksaker som han går loss på. Och så var det klart och så sitter
han och naggar i sina fjädrar igen och blir kalare och kalare. 

Apropå kalare... så menar jag kallare. I natt var det lite över - 17 hos
mig, det är nästan så att det känns inne att det är kallt ute, men så
otroligt vackert. 
Över sjön ligger ett dimmoln och täcker husen på andra sidan sjön, 
om en stund när det blivit varmare kommer dimman att skingras och jag 
ser andra sidan. 

Inga kommentarer: