söndag, januari 22, 2017

Igår ordnade jag dimma...

När jag kom till stugan sken solen och jag trodde
att solen skulle skina genom plasttaket i nya rummet
och det skulle bli lite varmare än utetemperaturen.

Ack vad jag bedrog mig, solen räckte inte upp bakom
skogen, den smet förbi så det blev inte så varmt som 
jag hoppades. 

Sedan kom dimman.... jaha, tänkte jag då. Nu blir det
till att elda och sen så befinner vi oss i Lutzen  ( för de 
som vill ha rättstavat får här två prickar som ni kan placera
över u:et : jag får inte dit dem på rätt sätt)

Nu bar jag ut mängder av saker som skulle eldas.
Helt plötsligt dök D upp i sin nytvättade bil, tji fick han när
han åkte vägen ner till stugan, man kan säga att den såg
inte nytvättat ut när han parkerade.

Jag hade ett gammal bord från 30-talet, med ett trasigt hjul
det for in i elden av bara farten.

I Friggeboden fanns två kassar med "stugakläder", kläder som
jag använder när jag målar eller vet att jag kommer att bli skitig.
Jaha och hur ofta har jag använt dem? Inte en gång på två år.
Skjuts in i elden, nästa kasse innehöll 10-15 svarta tröjor, in i 
elden med dem. Motiveringen var att jag inte ska jobba som tolk
efter andra juni så jag behöver dem inte alls efter den datumen.

Och när jag tänker efter så har de nog legat i kassen i två år 
också utan att jag ägnat dem en tanke..... nu blev de aska och 
dimman lägrade sig över området.

På skidområdet i stan stakade de vidare med sin världscup,
de klarar sig utan mig för det var 30.000 andra där och hejade.

Nu har Friggeboden helt plötsligt fått lite liv för jag hittade andra saker
som jag kunde ta med till stan och svärsonen som håller på att reparerar
deras kök. En rulle med som jag kallar foam, samt en rulle med lumpapper 
som nog heter lumppapper... (jäklar vad många p i samma ord)
Friggeboden kommer att få sig en rejäl ansiktslyftning, jag kommer att få
mer plats där när allt är ordningsställt.

Kl. 17 är det kalas hos ettan, hon har fyllt år så idag blir det tacos med
släkt och vänner. 



Inga kommentarer: