lördag, januari 14, 2017

Kom på en sak....

Igår eftermiddag när jag kom hem från jobbet fick jag sån
lust att lägga mig i soffan en stund.
Eftersom jag var sjuk vid jul så kom tv:n fram och den står
där än.... (snart ska den ut)
Jag lade mig i soffan och bläddrade i kanalerna och stannade
vid ett program som hette något liknande Bla bla från New York.

Några rika damer som visade sina liv och konflikter med sina väninnor.

Det som slog mig var att när det kom in någon ny i rummet så
skulle det hälsas och kindpussas. Samtidigt som de sa: Hello 
nice to see you så gick deras röster upp en eller ett par oktav.
De blev gnälliga och det lät rent för jävligt. 

Nu har det oktavhöjande fenomenet kommit hit också... jag hörde
det bland kollegorna när det skulle hälsas på nya i lärarrummet.

Ok, det var bara det jag ville. 



Inga kommentarer: