onsdag, januari 11, 2017

Många timmar blev det.

Efter frukosten satte vi fart med tapetserandet,
barnbarnen var i skolan, endast "den gamle" 
(labradoren) var hemma. 

Han försökte med sitt vanliga knep, tittade på mig,
tittade mot köksskåpet där hans mat står... och
så ville han att jag skulle ge honom hans frukost.

Han ser verkligen ut som om han inte fått något att
äta sedan 1800-frost. Han ljuger, han fick mat för
en timme sedan säger dottern. 
Eftersom han hör så dåligt så fortsatte han att blåstirra
på skåpet och mig. 
Jag sa med myndig röst: DU HAAAAAR  FÅTT MAT!
Då vände han på klacken och gick och la sig igen med
en ljudlig suck. 

För övrigt så gick tapetseringen bra, vi började vid 10.30
och var klara 19.00. Köket är inte jättestort men tapeten
hade mönsterpassning så det var lite klurigt på en del 
stället. 
Blev urtjusigt.

Idag är det jobb efter cirkus 1 månad ledigt. 
Hur ska jag orka? Jag är van att ta en timme i taget så jag
får väl göra det idag också. 

Inga kommentarer: