lördag, januari 14, 2017

Så här kan man också säga.

När jag pratar och någon tar upp en mobil då är
det lika illa som om någon tagit fram en tidning och
börjat läsa.

SÅ .... från och med nu så kommer jag att säga:
Ojdå, är det något viktigt du håller på med så kan
jag vänta med det jag skulle säga.

Eller så gör jag som en lärarkollega gjorde när hon
var bjuden på middag med några väninnor och hon
kom dit, satte sig, några lyfte på huvudet och sa hej
och fortsatte att fånstirra ner i mobilen.
Hon reste sig och sa: 
Ok, här har ni viktigare saker för er än att umgås.
Vände på klacken och åkte hem. 
-----------------------------.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.--------------------

Något helt annat.
Barnbarnen säger att jag snarkar... jaså, säger jag, det
tror jag väl inte. 
Bara för att bevisa att jag sover helt ljudlöst så spelade jag
in mig själv i morse. Jag vaknade vid 6-tiden och satte på
någon slags inspelning på mobilen.

När jag gick upp vid 9 så letade jag upp det inspelade och 
började lyssna..

He he.. här låter det mer än tillåtet.... jag hörde någon vissla
och tänkte.. va fasen är det någon utanför som visslar.
 Nä.. det var min andning som pep, men bara i 25 sekunder.
Ok.. det var ju inte så farligt... det lät enbart mysigt :-)

Sen kommer det stora artilleriet ... wow ... så jag kan snarka.
Ja, jag undrar om inte decibeltalet var i samma nivå som en
motorsåg (av äldre modell). Snarkningarna höll på kanske en
minut, det är väl inte så farligt eller?

Och nu kom det in en elefanthona, en uppretad sådan som står
och slänger med snabeln ... försvarar sin unge. Ni vet det där dova
mullrandet som kommer långt ner från magen. 
Oj oj, barnbarnen har rätt: Jag snarkar. 

Får erkänna att jag visste det eller misstänkte det.

Fast det viktigaste för mig är att jag sover, och det är det lite si och så 
med. 

Idag blir en fin dag, rökröret med tillbehör ska beställas (och betalas)
sonen ställer upp och klickar i på hemsidan sånt som jag behöver.

Jag är lite besviken på vädret, här är minus och jag vill ha plusgrader.
Nåja, det kommer, det kommer.

Inga kommentarer: