onsdag, januari 25, 2017

Suraste hästen i stallet

Slank in i ridhuset och fick fram pärmen som visar vad
de ska göra...... jag hjulade gången fram och slog
kullerbytta tillbaka.... de har TEORI..... det bästa jag vet
för då slipper jag hjälpa till att ta på betsel, sadel, skynke
och va fan all skiten nu heter som hästkraken ska ha 
på sig.
Jag och tvåan smet upp i kaféet och satt där i halvmörker,
hon gjorde läxa och jag läsa Vi i Villa.... givande.

Här kommer ett kort på ridhusets suraste häst... vet i fasen
vad han heter, spelar inte någon roll för jag har inte tänkt
att tilltala honom över huvud taget. Viker man öronen bakåt
då är man inte trevlig.... sa jag till honom ... och gick därifrån
med raska steg. 
När jag knäppt kortet så vispade 
han med huvudet mot mig.. 
den fulingen 

Inga kommentarer: