torsdag, januari 19, 2017

Tänker på de där tre grabbarna som hade visioner.

Återkommer gång på gång till det de sa, speciellt den där 
grabben som sa att han bodde så nära skolan när han gick
i sexan att han kunde åka fyrhjuling dit. 

Vilken kille, reparerar bilar och tjänade 90.000 förra året på
det. Hur får man en så engagerad son? En pojk som vet
på ett ungefär vad han vill. Ja, inte blir man sådan av att
sitta och glo på en skärm, eller chatta på mobilen. 

Man får nog ha först och främst  ha en pappa, morfar, farfar som
har ett bilintresse, kanske en mamma, mormor, farmor med
intresse skulle gå bra också. 
Jag ser ju själv att jag överför mitt byggande till de två äldsta 
barnbarnen (flickor).

Inser vikten av att ha engagerade föräldrar sådan som också har
ett intresse eller vet hur man styr in någon mot ett intresse. 
En eller två föräldrar som är närvarande och som hjälper till
när det behövs. 
Hur ser det ut idag? Har vi engagerade föräldrar? 
Jag vet inte, det enda jag ser är föräldrar till småbarn, föräldrar
som joggar med barnvagn skjutandes med en näve och mobilen i den andra,
Föräldrar till halvvuxna barn lyser med sin frånvaro.... jag ser dem aldrig
ihop med sina barn. 
Usch och fy... nu ska jag åka och jobba. 

Inga kommentarer: