söndag, januari 15, 2017

TV... min nya favoritsak.

Här står tv:n kvar på sin plats, där den hamnade
vid juletid.
I morse så knäppte jag på den och hamnade på
Kunskapskanalen.. ngt slags forum.

Jag blev fast, lyssnade och tittade. 

En man (amerikan) pratade om skärmtid. Jag lyssnade,
håret reste sig på armarna.... ÄNTLIGEN en människa
som ser nackdelar med barn och vuxnas surfande, tid
vid datorn.

Efter ett tag insåg jag att jag missat hans första 10 minuter.
Jaha.. nu får jag leta upp det på nätet.

Kunskapskanalen kan man inte se på SVT play. Varför inte, undrar jag?¨

Ja ja.. det ska nog lösa sig. Fram till tv:n igen och bläddra i programmen.
Det löste sig, programmet går i repris tre gånger kommande vecka.

Nu är jag glad för jag lyckades trixa lite och fick fram inspelning så nu
kommer programmets första timme spelas in imorgon ....
och sen kan jag sitta där och titta och säga och tänka.......

VAD VAR DET JAG SA??????

Mannen berättade också att han skrivit en bok om dataanvändande.

Återstår att ta reda på vad han heter och följa upp den spännande
människan. 

Inga kommentarer: