måndag, januari 02, 2017

Väntar och väntar

När jag kom till stugan var jag säker på att det var tisdag
och tänk... alldeles nyss kom jag på att det är måndag.
Hur kunde det bli så fel.

Jag väntar på fiskekompisen D, han är en seg jäkel som
aldrig får tummen ur när det gäller.

Han frågade om jag är i stugan runt 11 tiden och visst det
skulle jag vara ... jag var här redan kl 9.
Nu är klockan 11.36 och han har inte kommit än... varför

är en del människor så sega?

Nåväl, jag går ut nu och fixar så vi kan börja göra vedskjulet
klart, det enda som fattas är taket så det ska väl inte ta så
lång tid.
Jag måste hasta över till grannen och fråga om han har ett
skjutmått så jag kan mäta rökröret till kaminen .. en gång till.
Förra gången när jag mätte kände jag mig inte säker på hur
det skulle gå till. Alla som hanterat ett skjutmått vet att det
är lite trixigt att läsa av på rätt sätt, så jag gör det en gång till.

Inga kommentarer: