torsdag, februari 23, 2017

Dumma bil.

Bilskrället ställde till med disco när jag for hem från son
och barnbarn. Väl utkommen på halvstora vägen började
en lampa lysa och till råga på allt började det tuta varnande.
Ok, jag stannar tänkte jag.... och det var då jag upptäckte att
jag inte hade några bromsar eller de tog men då fick jag
trampa ner pedalen i botten. Ett tag trodde jag att jag skulle
trampa igenom plåten.
Jag förstod att antingen läcker oljan ut eller så är oljan slut,
och det är ju inte så bra det heller.

Vände bilen och for tillbaka till sonen i sakta mak, bromsade
med handbromsen när det behövdes. Vi lyfte på huven och fyllde
på bromsolja, det fanns inte så mycket olja i hans flaska men tillräckligt
för att jag skulle kunna pumpa igång bromsen.

Ringde mekanikern som lovade ta bilen imorgon, jag for
dit parkerade och började min vandring hemåt.

Jag gick och gick och gick och efter 6 km var jag hemma.
Usch och fy ... vilken avslutning på en i övrigt ganska
bra dag.

Inga kommentarer: