fredag, februari 17, 2017

Gårdagen.

Igår var jag i grannstaden och var på något som hette Navet.
Oj, vad kul det var. Där fanns Mekano, vattenavdelning och
mängder med annat som man kunde skruva, trycka, vrida
blåsa varmluft.
Bildresultat för mekano
Barnbarnen var med och de tyckte det var lika kul som jag tyckte.

Vi skulle haft ett par timmar till på oss för det kändes som om
vi inte riktigt hann med allt. Vi får helt enkelt göra om det,
eftersom de byter ut saker så blir det en hel del nytt att gå igenom.

Idag har jag sysselsättningssvårigheter ... allt är städat, skåpen är
som de ska, gojan är mätt och ute är det grått väder utan sol.
Fasen vet vad jag ska ta mig till?
Jag har ett stort ekskåp i sovrummet kanske ska ta en titt däri och
se om det finns något jag kan sopsortera.
Eftersom jag lovat mig själv att aldrig mer ha en kurs så kanske jag
ska ta och kasta lite av det gamla material som ligger där....
ja ja.. vi får se.

Kan hända att jag tvingar ut mig själv och dammsuger bilen, utsidan får
vara för det krävs lite kraftigare artilleri än en slang och lite vatten.


Inga kommentarer: