lördag, februari 18, 2017

Hos son och svärdotter.

Och där befann jag mig sittandes vid köksbordet och pratade
med svärdotterns väninna Sara från Iran.
Hon hade varit i Sverige sedan i september, hon var med i
samtalet.... jag vart helt tyst. Fantastisk människa som verkligen
vill lära sig svenska. Hon har studerat i Polen, till vad vet jag
inte.. men det är iq på den människan.

Jag häpnade över alla ord hon använde ex.vis emellertid, till
exempel, medan, varannan ...

Hon läser hemma varje dag i minst 4 timmar, lyssnar på nyheter
och försöker läsa tidningar.
SFI har inte gett henne någon plats i skolan, AF vill inte hjälpa
henne, allt får hon sköta själv. Hon är beundransvärd ... och jag
önskar att alla andra vore lika effektiva som hon är. Då kan vi
snacka om arbetskraftsinvandring... nu är det hela ett skämt med
alla dessa analfabeter som kommer hit.
---------------------------------------------------------------------------
Efter en trevlig fikastund for jag till stugan för att sätta upp plåttaket,
det var enkelt och med en såg fick jag till ett hack så att plåten
passade perfekt.
De är skitiga men passar bra. Nu blev det inte mer arbete utomhus
för det är kallt... Jag fryser om fötterna och handskarna är våta.
Nu blir det lite inomhusjobb istället.
Så här blev taket. Jag är nöjd... får skruva lite till när vädret är varmare.


Inga kommentarer: