tisdag, februari 14, 2017

Idag kom jag hem cirkus kl. 18.

När jag närmade mig hemmet så tänkte jag högt:
TACK GODE HELIGE ALLSMÄKTIGE NÅGON
ATT JAG INTE BOR I GÖTEBORG.
Hur kan folk bo i det stinkande hålet, avgaserna låg
som en dimma över staden, över övergångsställena
hasade den ene knarkaren efter den andre, luvor uppe
på skallen, mössor därunder. Vita gympaskor och skitiga
joggingbyxor. Hu jeda mej, vilket skithål.

Får väl berätta att jag åt mat på en Indisk restaurang...
vad jag åt minns jag inte, kyckling något.

Det var då jag skulle ta upp mobilen och ta ett foto, lägga
ut det på FB och se skriva: Bästaste XXXXXX är ute och
äter godaste maten.

Efter maten gick vi till (tror jag) Myrorna och där skulle jag
fotografera alla billiga varor och lägga ut på FB och skriva:
Snålaste XXXXXX är ute och handlar billigt.

Därefter gick vi en stund på en kaj och tittade på båtar, det var
då jag skulle ta fram mobilen, knäppa en bild och lägga upp
på FB och skriva: Om jag vore RIK skulle jag ha en sådan här båt.

Inget av ovanstående är möjligt för jag gillar inte FB.... har ingen
FB så problemet är större än att jag glömde lägga upp bilder. Ha ha.



Hemma igen och nu känner jag igen mig, ren luft, knarkarna
har huggit ihjäl varandra och alkisarna har fryst arslet av sig,
eller så sitter de inne för något de gjort.
Här vill jag leva och här vill jag dö.
Heja lilla staden, du är bäst.

Inga kommentarer: