lördag, februari 04, 2017

Jag kunde inte hålla mig och det är tidningens fel....

När jag satte mig för att läsa lilla stadens tidning
föll mina ögon på en annons...
Läkare önskar hyra lägenhet från maj/juni.

Jaha, där slog snåltarmen till och jag svarade.
Nu återstår att se om hon/han svarar och är
intresserad.

Eftersom jag har hyrt ut min lägenhet de sista 7-8 åren
så vet jag att det är viktigt med bra hyresgäster och vad
kan väl vara bättre än en läkare. Har erfarenhet av dem,
här har tidigare bott en läkare och ett annat år hyrde jag 
ut till en psykolog... reko folk.
Nu ska vi inte glömma de andra, här har också bott en
lastbilschaufför, en uppfinnare med sin fru, ett par arkitekter
från Iran, en kontorist... alla har skött sig, det enda som 
jag retat mig på var uppfinnaren samt lastbilschauffören
de hade inte städat så bra som jag velat. Det är ju en baggis
om man jämför med hur det kunde vara. 

Nu väntar dammsugning om jag orkar... åja, det tror jag nog
att jag gör.


Inga kommentarer: