tisdag, februari 28, 2017

Kan ingen lära honom ordentlig svenska?

Hur kan man ha bott i Sverige under hela sin uppväxt,
vara 17 år och prata svenska lika dåligt som en invandrad
person som varit här i tre-fyra år?
Jireel kan. Och frågan är: Varför? 

Jag blir helt galen.
--------------------------------------------------------------
Och nu ska jag till jobbet och jag ska gå in den vägen som
ingen annan går, ska se om jag får några gliringar eller
kattlockande... för det är så de låter när de sitter utanför
sin lektionssal. 
Svenska elever/tjejer går en annan väg, utanför skolan eller en 
korridor längre bort, de är trötta på skiten och ser ingen
annan lösning än att inte gå där alls. 
---------------------------------------------------------------------------

Om 10-15 år är Sverige muslimskt, ni tvingas bära huvudbonad,
täcka armar och ben.. läsa koranen, be 5 gånger om dagen,
äta halalslaktat kött....
Jag slipper för då bor jag inte här eller är död. 

Ja, fy fan vilken framtid det här landet har..... eller kanske baktid
för det här är ju en uråldrig sed. 
---------------------------------------



Inga kommentarer: