måndag, februari 20, 2017

Måste jag jämföra?

Maten  i skolan är under all kritik.
Idag serverades det bleka köttbullar
med potatismos. Till köttbullens försvar får
jag säga att de var ganska goda.

Kommunen införskaffade en köttbullemaskin
för 60.000 kr och nu får vi köttbullar cirka
3 gånger om året. Vad var det för nytta med
att köpa in en sån mackapär om vi inte får
köttbullar oftare.
Bildresultat för köttbullar bleka
De här är bleka enligt mig.
Det ska se ut så här.... se nedan
Bildresultat för köttbullar bleka

Men ok, de bleka skapelserna gick ju ändå
att äta och det går ju att blunda så jag slipper
se dem.

Jag har ätit under 3 år på en skola i lilla staden,
kanonmat och massor med grönsaker att välja på.

2014 började på en annan skola och där äter jag
varje dag. Samtidigt som jag började fick skolan
en ny kostchef, det blev oerhörda förändringar,
allt skulle vara eko, svenskt så långt det gick.

Och det vet man ju hur det är med det svenska,
det finns inte att få tag i på vintern.

Nu får vi kikärtor från Grekland, ärtorna serveras
till allt. De blandar ärtor, vitkål, rödbetor... det ser
ut som grismat, det är bara att blunda och äta.

Jag har nog aldrig under alla mina år ätit en så usel
mat som jag ätit de senaste tre åren.
Det finns inte en enda maträtt som har ett riktigt namn,
de svänger sig med alla möjliga ord, inte en aning om
vad jag äter ... vet bara att det oftast smakar illa.
Eftersom adepten är dålig på att äta så äter jag med
en annan som har lite sociala problem och inte trivs
i matsalsmiljön, det underlättar för hen att slippa sitta
ensam vid ett bord.
Hen tycker liknande om den mat som serveras. Hade hen
bott närmre så hade hen gått hem för att äta..

Nu ska jag försöka locka ut gojan så jag kan städa hans bur
ute, det är + 6 grader... .f-n det är ju snart sommar.

Inga kommentarer: