fredag, februari 17, 2017

Morgondagen.














Imorgon ska jag sätta nytt tak på ett litet skjul.
Jag for ut till stugan för att mäta taket, fick fram
tumstock och mätte först bredd och sedan djup.

Ok antecknade det i skallen.
Lätt att komma ihåg tyckte jag när jag memorerade siffrorna....
lätt match.

Javisst... nu är jag hemma och bortblåsta är siffrorna.

Nu har jag sådan tur att skjulet/verktygsboden köpte jag
på Jula.... och nu kan jag gå in på deras hemsida för att
hitta måtten. Ja... allt löser sig.

Och om någon mot förmodan vill köpa ett sånt här skjul.... så                                                               avråder jag ... taket är dåligt, innerväggarna möglar och låset går                                                           sönder ganska omgående.
Nä... bygg dig ett av lösvirke eller köp något annat.

Inga kommentarer: