onsdag, februari 15, 2017

Och där åkte den ut.



Idag bläddrade jag febrilt i 30-35 kanaler på tv:n och
stannade vid en reklamfilm, jag tror den handlar om
huvudlöss.
En liten flicka ligger i sängen och säger med den
allra barnsligaste rösten: jag vill inte gå till skolan imorgon,
där går löss, jag vill inte ha det igen.....

Hur fan låter hon?
Låter som om någon plågar henne.

Och sen kommer pappan och säger något med lika
barnslig röst: Det kommer inte att hända, jag lovar.

Och det är då jag beslutar mig för att nu får det vara
nog, ut med tv:n och det fort.

Jag insåg att tv:n tog för mycket av min tid... så jag
packade ihop kontakt och nåt annat lådaktigt och bar
ner den till källaren.

NU har jag tid över, nu behöver jag inte sitta och glo
på program som jag inte ens är intresserad av, för att
inte tala om all skitreklam.

Vill jag se något så knackar jag på hos grannen och
ber att få samtitta. Han tittar inte heller på tv men
har en ändå.
-------------------------...-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-------------...
Imorgon åker jag till grannstaden med dotter och barnbarn,
vi ska gå på något som heter Navet... ngt med experiment.
Vi får pastasallad.. mums.

*hejdå Radiotjänst*

Inga kommentarer: