fredag, februari 03, 2017

Skavsår i öronen.




Garnaffären fick besök av mig och D, jag köpte ett gäng
garn 680:- ... wow nu kan jag virka länge.

Vartofta, käre tid vilken liten by i dödsryckningar. Det såg
helt och hållet dött ut. Var är människorna. Husen såg 
obebodda ut, eternithus, fönster som var trasiga, gardiner
som fladdrade utanför karmen. Är det här Sverige, eller är
det så här Sveriges små byar kommer att se ut i framtiden.
Enda trevliga med Vartofta är väl att tågen går igenom byn,
om de stannar (hoppas jag verkligen) har jag inte en aning om.

Bildresultat för tack för besöket vårkumla

Rätt va det var så dök det upp en skylt: Vårkumla och 
strax därefter kom en annan skylt: 
TACK FÖR BESÖKET VÅRKUMLA.
Jaha, var de där husen en by som vi åkte igenom. 

Vi for vidare mot Falköping och gick på Pingstkyrkans
loppmarkad, där fanns mängder med saker och käre tid
vad allt var billigt. Jag köpte en ljusstake som jag ska ha
i det nya rummet i stugan. 
Osterian (tror jag det heter) blev nästa anhalt, där åt vi buffé, mycket god.

På väg hem åkte vi över Gäsene och ett besök på Gäsene Mejeri, intet
att se och intet att köpa, jag köper inte ost för 159:- per kilo.. nej tack. 

När vi var hemma så följde D med in och vi fikade.... munnen hade gått
oavbrutet sedan kl. 10.15 och nu var klockan 16... och jag var så urbota
slut i öronen och skallen att jag bara ville vråla rakt ut.

Klockan 20.30 fick D ett varsel, det var dags att åka hem... pust och stön,
jag var slut. 
Inte kunde jag sova i natt heller... 

Inga kommentarer: