tisdag, februari 14, 2017

Tuppen, släng dig i väggen. Det är jag som är tjänstgörande tuppa just nu.

Vaknade tiiiiiiidigt. Så onödigt.
-------------------------------------

Jag hittar alltid saker att oroa mig för och just
idag har jag valt ut Sveriges dåliga framförhållning.
Får vi inte in mer mat så räcker lagret i en vecka.
EN VECKA... för helvete. Vem ska bli utan mat?

Äldreboende? Skolan? Sjukvården?

Det blir nog alla tre områdena för det är ju där som
resurserna tagits innan för att betala för annat.
Jaha.. så blir det.

Glädjande sak: om det händer något illavarslande så
jag måste ge mig av till min Tillflykt.... då ska jag ta
med mig två kaniner, en av varje kön... och sen jäklar
ska jag starta produktion av kaniner.
Vet inte om jag gillar att äta kanin men i brist på limpa
så äter man väl bröd eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Två hönor och en tupp kanske?

Karins ordöverflöd sa...

Kanske det, men de är så känsliga för kyla så jag får
väl ha dem inomhus kanske. Tack för tipset.