måndag, februari 13, 2017

Vad det nu kallas.

På mitt jobb så har vi ibland (på våren) något som jag tror
kallas utvecklingssamtal eller lönesamtal.

Rektorn och jag brukar sitta mitt emot varandra och han har
ett papper där han graderar mitt jobb, hur jag är i gruppen,
vad jag kan tillföra och vad jag får mig tillfört... och så lite bla
bla bla bla bla.

Summa sumarum är att han efter graderingen ska säga vad min
löneförhöjning blir.
Men jag vet ju att den redan är satt för det har skolcheferna i
kommunen redan gjort.
Så jag har avböjt alla utv.samtal eller lönesamtal för det är liksom ingen idé.
Priset är redan satt.

Och egentligen skiter jag i vad jag får för lön, det har jag gjort de sista
5-6 åren.
Jag vet att jag får en höjning, jag har redan bra lön så jag
klarar mig i vilket fall som helst.

Är jag en bakåtsträvare när jag gör så här?
Ska jag strida och begära mer, visa mig viktig, oumbärlig
(det var jag för 6 år sedan, men inte nu).

Att jag har en bra rektor är viktigt och jag uppskattar mer att han
en torsdagseftermiddag vid ett möte i korridoren frågar hur det är,
är det något du behöver hjälp med, går det bra osv osv?
Inte ett möte en onsdag i mars kl.14.15 där han läser innantill från
en papper. Nej tack.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag tror minsann att snåltarmen har tagit semester eller kanske tjänstledigt.
Idag ska jag åka till Ikea och köpa ett nytt köksbord till lägenheten.
Det är ett slags klaffbord med 6 lådor... 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag läste på text-tv att Sveriges lager av mat kommer att ta slut på cirka en vecka om
vi blir drabbade av importförbud från vissa länder. 
Jo, tack, som jag misstänkte, inte ens matförråden kan de sköta i det här landet.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Och så ett tips: http://www.ohrlund.se/blogg/

Jag säger bara::::::: Fantastiskt.

Inga kommentarer: