lördag, februari 25, 2017

Varför köpa en sådan här?
1199 kronor... jag dånar,
vilket pris.
tipitalt_
Räcker det inte med två  köksstolar
och ett lakan längre?
-------------------------------------------------------------------------------------
Kreativitet mina kära vänner, barnen behöver
det och inte nåt j-a färdigköpt tält.

Mitt barnbarn nr 3 då 3-4 år gammal gick och spelade låtsasgitarr
på ett badmintonrack.... Bra så eller?

Inte då, mamman trodde han skulle bli någon gitarrvirtuos så
hon köpte honom en riktig gitarr. Och hur gick det då?
Jo, det gick sådär.... (Kan meddela att han idag 5 år senare inte
spelar gitarr )
Tre dagar senare så satt han framför elelementet
och spelade piano. Och vad hände då?
??????????????????????????????????????????????????????????????
Nej, det gjorde det inte.

Hon köpte inget piano.... det var nog för besvärligt, för dyrt
är det inte. Jag ser folk som skänker bort piano
Hämta gratis står det ofta i annonser.

Bildresultat för elelement
Kan meddela att idag spelar han helst på datorn.....
nästa generations gamnacke välkommen.
-----------------------------------------------------------------------------

När jag ändå håller på kan jag meddela att jag ser i olika bloggar
om hur bloggaren ska åka dit och dit och dit och dela ut glasögon....

Några länder i Afrika och Sydamerika  får besök av snälla givare.
Bloggarna med gäng har med sig glasögon som de efter syntest delar ut
till behövande.
Bra så? Nej, inte alls.


Ok... när får våra äldre som inte har råd att köpa nya glasögon besök
av er? När står ni utanför äldreboendet Höstacken och ler i solens sken,
och visar era glasögon och undersökningsmaskiner som ni tagit med er.

När får Hulda 86 ett par nya glasögon, Elof 92 behöver också nya....
ingen av dem har råd..... Kanske ni kan sponsra ett par glas eller två så
Elof och Hulda kan se på tv och inte bara höra ljudet?

Nä nu får det fanimej vara nog... håll er i Sverige när ni idkar välgörenhet.
Vi har behövande här också ....




Inga kommentarer: