söndag, mars 26, 2017

Ännu en solig dag.

Jag packar bilen om en stund, plockar ur frysta matvaror från frysen,
en del kläder ska med..... nu börjar det kännas som om jag ska flytta,
i alla fall ta med allt som jag känner att jag kan undvara de 3-4 dagar
som jag bor kvar här.

Igår var papegojan ute och spatserade, lite kallt på backen men han
fick i alla fall smaka på gräset. Och sen kom påminnelsen, vi har ju
fågelinfluensa, skyddsvarning 2 vilket betyder att fjäderfä skall hållas
inomhus för att inte smittas ner. Skit och pannkaka... det hade jag glömt.
Idag får han bara titta ut på härligheten och längta till sommaren och
fågelinfluensafritt.

Temperaturen har varit över nollan så det är ingen risk att min pump
har gått på pumpen, den har säkert klarat sig i sitt lilla hus, inbäddad
i frigolit.

Inga kommentarer: