lördag, mars 11, 2017

Barnbarn 3 funderar.

Han frågade hur gammal jag var och jag svarade 64 ...
jaha, då blir du 65 nästa gång... hmmm.
Då sa jag: Vet du vad som händer när man blir 65 år?
Han svarade: Då blir man gammal.

Ridå.
----------------------------------------------------------------

Den snart gamla och D ska åka till stugan idag, elda och
fixa lite till min flytt ut dit.
Vi hade planerat att äta lite av min bunkringsmat men nä...
jag kan inte äta ravioli på burk, det smakar vidrigt.

Jag fick en bättre idé, vi åker till Limmared och äter, de har
jättegod wienerschnitzel, stora som dasslock.
Det gick hem.
Idag kommer Mallorcagrannarna på besök, de stannar en vecka
för att plocka ut saker ur sin gamla stuga. När allt är klart rivs
huset och där byggs ett nytt litet hus.
Ska bli roligt att träffa dem igen.
Nu ska gojan få lite mat och sen blir det en tur till Optimera för
att köpa handskar till sonen, han jobbar på sitt garage och sliter
ut händerna utan handskar.
Trevlig helg på mig... tack.

Inga kommentarer: