tisdag, mars 21, 2017

Bra hjälp

Måndag eftermiddag hämtade jag barnbarn 1 o 2, vi for ut
till stugan. De två var lite hungriga så vi åt mackor och drack
saft.
Nu skulle det jobbas, jag rensade i Friggeboden och nr 2 var
alert i lekstugan. Nummer 1 lekte tonårsbarn, fick tag i min
mobil och satt i bilen och tyckte att det var kallt ute.
Det gick att få igång henne igen, hon fixade nya vingar på
mina skräckfåglar.


Sedan blev det dags att grilla marshmallows i lilla kaminen,
det fungerade perfekt.
Nu kände vi att vi hade gjort så det räckte och packade in
oss i bilen och tänkte åka hem.
Då ställde jag en fråga: Får jag kasta era möbler som ni har
utanför lekstugan?
Nja, varför... vi vill inte. Men ok, du får det. Tack.
Nu ligger de i bilen och jag ska strax åka till återvinningen med
dem + lite annat skräp.

Inga kommentarer: