söndag, mars 12, 2017

Efter ett par timmars sömn..

Det är inget liv i mig idag, trött som en gnu.
Vi ska ta en heldag på Komosse, ett träskområde..
he he.. har sett för mycket på amerikansk tv...
vi har väl inga träsk i Sverige eller... har vi?

Nåväl, det blir dotter med familj och jag, barnbarn
3 o 4 kan inte följa med för de ska på två kalas
idag.
Nu hoppas jag på lika bra väder som igår, sol och
8-10 grader.

Igår i stugan hörde vi ett ivrigt trumpetande... det var
ett 40-tal svanar som kom flygandes över oss.
De hade en perfekt plog och vingslagen kunde höras
där vi stod. Undrar var de tog vägen, de landade inte
i "min" sjö i alla fall, de fortsatte nog till nästa sjö.
Vet inte om det är fullmåne nu men den letade sig upp
över skogen och nog såg den full ut.
Kanske därför jag inte kunde sova bra i natt?


Inga kommentarer: