fredag, mars 10, 2017

Grillningen som kom av sig.

Veden var lite småsur och det var jag också efter ett litet
tag, men vi gjorde i alla fall ett försök.
Jag tappade korven i brasan, bara att fiska upp den och
trycka ner den i snön för snabbtvätt.
Barnbarn ett o jag försökte grilla och kom på att vi
grillar i kaminen istället. Det gick inget vidare så då
kom vi alla tre överens om att: Rå korv är också gott i ett korvbröd
med senap och ketchup.
Däremot lyckades vi med att grilla sånt som jag kallar sockerbitar.

Bildresultat för sockerbitar godis
Det gällde att vara snabb annars började de brinna.

Dagen förflöt bra, vi gick bort till grannen och tittade på stället där
vildsvinen hade bökat. Det var som om en traktor hade vänt upp
marken.

Igår var jag slav under arbetet och idag har jag haft barnbarn nr 3 o 4 här.
Då är  det liv i luckan vill jag lova. Båda ville bada så de fick bada en och
en, båda i badkaret samtidigt är lika med översvämning.
Den äldste av dem nr 3 är en mästare på att räkna. Han ville att vi skulle
leka 10-familjen. Jag säger ett tal och han lägger till så att slutsumman blir
tio. Attans vad det gick snabbt. Vi ökade på och det skulle vara tiotal upp
till hundra. Det gick lika fort.
Nog om det.
_____________________________________________________________
Nu har jag insett att det är muslimer vi ska vara rädda för, vissa av dem är
onda och tolererar inte andras tro. Jag tror inte men hör nog till den gruppen
ändå.
Hur fan ska vi stoppa islamiseringen...

Köttbullar = nötkött
Skinkan som blev kalkon
Toaletter som ändras till man och kvinnor.
Bönerum i källaren.
I almanackan finns nu inskrivet ramadan... Ursäkta men vem fan bryr sig?
Du gamla du fria du fjällhöga nord.... nord blev jord.
Avslutning i kyrkan slopades i många skolor.

Nej, nu får det banne mej vara nog.






Inga kommentarer: