lördag, mars 04, 2017

Idag fick jag offra mig...

Sonen meddelade att barnbarn 3 o 4 hade fotbollscup i
en aning större by. Det skulle börja klockan 9, jag var
där 5 i och då var de som skulle spela på plan.
Tur att det var inomhus och att det fanns sittplatser.

Nåväl, barnbarnens lag började och jag tror att de förlorade
med 3-0. Inga sura miner för jag tror inte de har så stor koll
på siffrorna.

Yngsta barnbarnet ville vara målvakt men det var en annan som
tjingat det först och stod därför i målet, barnbarn 4 ställde sig då
framför den andra och vips så hade laget två målvakter.
Tänk vad lätt de kan lösa problem...

Jag iakttog grabbarna som gjorde mål, när de sprang tillbaka till sin planhalva
så sprang de med huvudet vänt mot läktare, tittade efter sina föräldrar
och tack och lov såg jag inte mer än en som satt och fånstirrade i sin
mobil, hennes son gjorde inga mål så han märkte nog inte det.

Får lov att säga att jag var positivt överraskad för det var inte så många
som satt och surfade. Jag har sett värre på andra matcher.

Sedan har vi ju de där gapande föräldrarna som ger order från läktaren,
upp upp, passa, nääääää, gör mål, skjuuuuuuut osv osv.
Ganska många var de så när det var paus så sa konferenciern:
 ni som sitter på läktaren och inte är tränare ni behöver inte tala om hur spelet
ska gå. Vi har tränare här nere som ser till den biten. RIDÅ.
------------------------------------------------------------------------------------------------

Och så har vi människan som inte hade pengar i slutet av månaden som inte
kunde åka och handla innan barnbidraget kommit in på banken...
Vad gjorde hon?
Jo, hon åkte till en skönhetsklinik och sprutade in lite botox i ansiktet.
Hur dum får man vara?
Dessutom misstänker jag att hon är rökare, kanske bättre att sluta med det så
blir hyn finare och plånboken tjockare.

Inga kommentarer: