lördag, mars 25, 2017

Idag flöt allt utom båten...den satt fast i botten

Dagen blev bra trots att jag inte fick vänt båten, den ligger med
botten upp fast förankrad i sanden. Den har kasat sig ner längre
och längre och nu får den ligga tills det blir varmare i vattnet.

Pumpen gick igång och vattnet kom ur både kall och varm kran.
Kändes riktigt bra.
Nu är jag bara rädd att det blir minusgrader inatt... några grader
klarar pumpen men för mycket kan få rören att brista.
Jag packade in den så fint så jag hoppas att den klarar lite kyla.
Frigolit är min bästa kompis.















Jag läste en blogg och där tiggs det ihop saker till ensam person,
som bor i en lägenhet betald av socialen, jag vill inte skänka pengar 
till människor som är i kontakt med socialen. 
Det är samhället som ska betala, om vi håller på och bidrar så kommer 
inte de rätta siffrorna fram. Då kan vi lika gärna starta upp våra
fattighus igen. 
Här där jag bor är det inte tillåtet att skänka möbler husgeråd
eller annat till de som bor i socialens lägenheter. De ska se ut
på ett visst sätt, antagligen för att de annars blir belamrade
med allehanda skit/skräp. 
När människan flyttar från sin lägenhet då får socialen åka dit
och tömma den på mängder av saker som tiggts ihop.


Inga kommentarer: