onsdag, mars 29, 2017

Jag vill gnälla.

Först gnäller jag över att vädret ändrat sig, moln och småregn. Buuuuuu

Andra gnällningen är över de föräldrar som inte ens klarar att styra upp ett
besök på biblioteket med sina telningar. Det är väl för f-n ingenting!
Lär dem vett och lär dem hur man uppför sig så ska du se att det löser sig.

Tredje gnällningen är ... ja, vad var det nu då?
Det måste väl vara mitt minne då, kanske, eller jag vet inte.

Nu skrytinlägg. Igår putsade jag mina fönster, tvättade  gardinerna, hängde upp
dem, diskade småsaker som var utplacerade lite överallt, för allas trevnad.
Inte min för jag gillar inte småsaker, en del av dem åkte in i garderoben för
att tillbringa 6-7 månader där. Fint blev det (i garderoben)

Barnbarn nummer ett har en vän som är lika falsk som en orm, hon gör
inlägg på sociala medier och talar om vem hon leker med för att göra
ettan avundsjuk. Det går inte, hon har insett att hon är ingen vän utan bara
en kompis. När man är liten/ung har man en annan slags problem än de man
kan ha oturen att få när man blir äldre.
Dottern som jobbar mycket med psykologi har talat om att de vänner som
gör att du mår dåligt, gör att du blir både ledsen och arg, de är inga vänner,
de är bara kompisar, och kompisar kan man ha många av. Det gäller att
välja sina vänner.

Nu blir det till att packa, gojan vill med idag för han har redan ett par gånger
sagt: Ska du åka bilen? Det förstår väl alla att han vill åka med.


Inga kommentarer: