onsdag, mars 22, 2017

Lille Jumme var knepig.

När jag hämtat barnbarn 1 o 2 så for vi hem till dem för att
ettan skulle byta om till ridkläder.
Jag öppnade dörren och till vår förvåning så var Jumme (labradorherren)
inte vid dörren. Vi kikade in och vid en annan dörr låg han och tittade
lite knepigt på oss.

Han reste sig och kom emot oss på lite vingliga ben och huvudet lite snett.
Jag såg direkt att han inte var pigg, något var fel,  jag öppnade dörren ut
och han gick lite sakta utanför dörren till stentrappan, där lade han sig...

Nä.. det här var inte riktigt. Han brukar inte vara sådan här.
Vi bestämde att vi låter honom vara ifred ett tag så får vi se vad som
händer.
Nästa gång jag tittade till honom så hade han gått in och lagt sig på sin
puff, han låg med benen åt ett håll och huvudet åt andra.

Nu återstår att se hur det blir med Jumme?

Inga kommentarer: