söndag, mars 05, 2017

Nu har jag förstått.

Efter att ha läst rapporten angående muslimska brödraskapet
så inser jag att det är muslimer vi ska vara rädda för, se upp
med. De har ett helt annat tänk och i det ingår inte vi vita
födda kristna.

Men men... hur skyddar man sig mot en aggressiv grupp av
elaka män, kvinnorna är nog inte så farliga, de är ju vana
att hunsas så de kommer nog att stanna hemma vid spisen
när det blir dags.

Blir vi tvingade att konvertera? Jag som kvinna kanske kan
komma undan billigt och då menar jag att jag får behålla livet,
men våldtäkt och annan våld blir nog vardag, men jag
lever i alla fall.

Om jag åker till min stuga får jag nog minera vägen ner dit för
vem vet de kanske hittar mig där också.
Fan det hade varit bättre om vi blivit invaderade av ryssar då
hade vi nog en chans att klara oss bättre.

Nog om det, den dagen den sorgen.

-------------------------------------------------
Och när jag tittar ut så är det snö på backen igen !!!!!!!!
Jag som hade planerat en liten tur till stugan med packade
saker, lakan, påslakan och örngott som redan står klara
i hallen skulle med ut idag.
Jag skjuter upp det tills det blivit lite mer dager.
-------------------------------------------------------------------------------

Papegojan är ute varje dag när jag är hemma men nu har han börjat
gå ner på golvet och det går ju inte. Där finns sladdar och soffkanten
och byråns ben. Ett tag med näbben och så är det sönder någonstans.
Går han på sladdarna så är det ajöss med honom.

När han går ner på golvet så klättrar han till sidan på buren tar tag i
ett burben och åker ner likt en brandman som åker ner på en stång.

Det måste jag förhindra så nu har jag kommit på en strålande idé.
Jag tar ett burklock och gör hål i det, i mitten, sedan trär jag på det
på burbenet och då kan han inte kasa alls. Då blir det stopp och förpassning
upp på burtaket.
Jag är ett geni..... erkänn.
Bild kommer.

2 kommentarer:

elina sa...


Om du inte än läser Morpheus blogg så här kommer en länk. Jag tar inget ansvar för eventuellt illamående.
http://www.morpheusblogg.se/2017/03/05/hur-islamiska-statens-terrornatverk-byggdes-upp/
Och sedan är det bara att läsa vidare de andra inläggen. Ett av de bästa sakbloggar för närvarande.

Karins ordöverflöd sa...

tack ... får nog skjuta upp läsande till morgondagen annars blir natten
förstörd. Det räcker med de känslor jag redan har inför det som väntar.