fredag, mars 24, 2017

Och där gick startskottet....

Pang och jag har semester i nio dagar.
Jäklar va gött.

Eleverna åker till Berlin och tar en tur i staden, sådant som
kallas stadsvandring. En tur till Auschwitz är också inplanerad.

Jag ville inte följa  med och sa så till rektorn... och han ?!?!?!?!
va, vill du inte åka med. Nej, jag kan inte sitta med 54 stycken
omogna 18-19-åringar i en buss så långt..... och jag kan inte
tillbringa någon tid med dem på en båt heller och dela hotell
med dem är inte att tänka på.

Rektorn tyckte nog att jag var konstigt.

Jag frågade honom: Vad ska jag göra här hemma nu då, när
adepten inte är här.
Han tittade på mig och sa: Gör vad du vill.
Tack sa jag och log, då åker jag till min stuga.
Det tyckte han var en bra idé. Och tänk det tyckte jag också.

Imorgon blir det isterband, lök och vita bönor till middag.
D kommer och "hjälper" till lite i trädgården. Helst vill jag
vara ensam man han skyller på att han måste komma för att
titta till båten.... jo pyttsan.

Inga kommentarer: