onsdag, mars 08, 2017

Skrevs den 30 april 2016.

Sverige på väg in i en djup kris.
Vem förstår inte det?

Det kostar att ligga på topp och har man inga pengar
så kommer det surt efteråt.

Jag hörde om AF att de ska hjälpa invandrade lärare att få
jobb, de får lära sig svenska och sen är det ok.
Vem vill ha en lärare i historia som kommer från Iran?
Eller en liknande lärare i samhällskunskap?

Jag har jobbat 3 år i högstadiet och har med egna ögon sett
lärare (svenskar, födda i Sverige) förklara en sak med en
annan som har hänt i Sverige. Hur de tar till den gamla
historien för att få den nya att gå hem.
Hur många av de invandrade lärarna skulle klara det?

Det finns mer att fundera över, i barnbarn 1 o 2 deras klass
har det kommit 3 nya elever, flyktingar.
Barnbarn 1 klagar på att de inte får någon hjälp nu för läraren
är hela tiden hos de nya för att få dem att förstå något av vad som
ska göras. De kan inte ett ord svenska och ändå ska de vara
med i en klass. Hur känner sig dessa barn när de kommer hem
från skolan?
----------------------------------------------------------------------------------

Idag blir det grillning i stugan, vi ska också plocka upp några påsar
som vi var ute med igår.
Snön borde försvinna så jag kan flytta ut i slutet av månaden... gör
den inte det så flyttar jag ändå.
Har jag klarat mig utan vatten förr så gör jag det nu också.


Inga kommentarer: