fredag, mars 03, 2017

Smygflytt.

Sakta men säkert börjar jag flytta ut till stugan. En kasse om dagen
med sånt som jag kan undvara från lägenheten.
Igår for jag ut med nyinköpta värmeljus samt lite virkgarn. 

Vädret var på bästa humör, sol och en aning vår i luften.

Innan jag for dit så jobbade jag (vi kan kalla de jobba för det
i alla fall ut så) Kl. 9.30 var det inkallning och min adept lyste
med sin frånvaro.
Ok, jag skickar ett SMS och frågar om han läser hemma.
Svar kom efter en halvtimme: har för sovit mig.
Japp, där gick den lektionen. 
Nästa inkallning var 13.30... hur f-n skulle jag fördriva tiden?

Det var då jag kom på att jag skulle följa med barnbarn nummer ett
till tandläkaren så jag for ut och hämtade henne i skolan.
Tandläkaren skulle besökas kl. 12. Vi var där i god tid, stämplade in
och satte oss att vänta. 

När jag tog en titt i väntrummet blev jag fundersam... vilket land hade
jag hamnat i ? Hucklen och gubbar satt och pratade på sitt språk.
En kallades in och var det en kvinna som skulle in till tandläkaren ...
ja då rantade gubben med. Någon hade tolk med sig.

Och hela tandläkarbesöket för deras del slutar väl  med en nota som går till 
skattebetalarna.
Klart att de ska gå till tandläkaren men låt dem få en egen dag så
jag slipper sitta där och reta mig på det.

En egen dag gör att samhället kan stå till tjänst med tolk som kan tjänstgöra
hela dagen. Fast den tolken blir ju inte ensam i väntrummet för vi ska ju
ha en tolk för varje språk också. Persiska, arabiska, somaliska och allt annat. 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Och nu fick Magnus Norell skit för sin rapport om Muslimska Brödraskapet.
När jag läste rapporten så insåg jag vilken farlig grupp dessa män är
som tillhör muslimska brödraskapet. Tro f-n att de inte gillar rapporten.
En mängd forskare har skrivit under på att det är fel i rapporten och
att det saknas källor. 
Ibland räcker det med att höja huvudet och se sig omkring och inse att
vi är illa ute, sen får forskare säga vad de vill. Vi har ögon att se med. 
Tack Magnus Norell. 





Inga kommentarer: