fredag, mars 31, 2017

Vilken vandring.

Dottern och jag for till Gekås igår morse. Vi var framme vid 10-tiden
och väl där så insåg vi att ..... jippppiiiiii vi slipper köer, slipper trängsel.
Parkeringen skvallrade om det, inte många bilar att slåss om parkerings-
platserna.
Väl inne i varuhuset så gick jag efter min inköpslista, bara knepiga saker
som tog lite tid att hitta.
Vi (läs: jag) hade bestämt att när jag var klar så fick dottern vara det också,
hon har nämligen en förmåga att strosa och strosa och strosa.... hämta saker,
lägga tillbaka, prova och prova och prova.... men den här gången gick det
inte att göra så, när jag är klar så är hon det också.

Det fungerade bra, vi kontaktade varandra lite då och då, en gång gick vi
ut och fikade och sista gången så åt vi.

Plånboken fick sig en käftsmäll, jag lyckades få ihop grejer för 2.200:-
och då var det till 97 % sådant som jag behövde..... helt säkert.

Hemma igen och då fick jag med mig barnbarn nr 1 hem till stan, hon
erbjöd sig att hjälpa till att packa lite. Vi fixade allt snabbt och åkte till
stugan och tömde ur påsarna. Jag släppte av henne hemma och vid 21-tiden
var jag så slut med sprängande huvudvärk att jag blev tvungen att gå och
lägga mig. Svårt att sova så vid midnatt fick jag gå upp och ta en värktablett,
sen kom John Blund och det var en befrielse.

Idag blir det packning av det sista och så ger jag mig iväg .... gojan får vänta
till sist för jag måste få upp värmen i stugan innan han kan komma med.

Inga kommentarer: