tisdag, april 04, 2017

Alldeles ensam utanför klassrummet.

Och ingen hade meddelat mig att vi/de hade självstudier
hemma och i och med det så hade jag kunnat stanna i min
lilla stuga fram till 11.30
Nu var jag här och visste inte vad jag skulle göra av tiden,
fika hos någon som bor nära skolan, åka ner till stan och handla,
åka till lägenheten och städa.
Det blev inget av det för 2 minuter över 10 så kom adepten och
såg förvånad ut... var är alla? Jodå, de hade fått meddelande på
bussen hem att lektionen idag var inställd till förmån för hemstudier.
Det hade han GLÖMT att tala om... men helt plötsligt så mindes han
det.
Nu har jag suttit på röva i cirkus en timme och känner att jag har lust
att gå och äta en bit usel skolmat. Idag blir det någon slags fisk....

Eftermiddagen får jag tillbringa i min lägenhet, packa sånt som jag har
glömt samt försöka städa en aning.
Klockan 17 kommer den nya bostadsrättsinnehavaren och vi i styrelsen
ska träffa honom och tala om vad som gäller i huset. Inga fester som är
högljudda, alltid hjälpa till vid vår och höststädning, plocka upp sånt
som ser skräpigt ut utanför huset, sopsortera  plus mycket annat... INTE.
Vi kommer att försiktigt smyga in det som vi vill få fram men det är inte
lätt att få nykomna aktiva... 
Hur skriver jag? Inte vet jag.. men jag förstår det själv i alla fall, och det
är ju tur. 

Inga kommentarer: