torsdag, april 20, 2017

Då väntar vi in våren.

Här har varit kallt, - 8 var det härom natten. Pumpen har
klarat sig, kanske tack vare att jag har satt på kranen en
anings aning. Sjöpumpen blir ett senare projekt.

Idag torsdag har jag varit alert som aldrig förr. Pratat
och träffat en elektriker som grejar i huset, lagar lampor,
sätter upp en lampa, kontakter lite här och där blev
resultatet.
Muraren har också fått ett samtal, vi ska eventuellt träffas
nästa vecka och då ska han se hur golvlist av kakel ska
lösas i torkrummet.

Jag har ringt ett pensionsbolag för att ändra utbetalningen
av min pension. Damen meddelade mig att jag kommer att
få ett brev automatiskt tre månader innan jag fyller pensionär.
Tack för det.
Nu har jag 4 bolag till att kontakta, få se om de säger samma
sak.

Idag blåser det kalla vindar trots plusgrader.

På lördag har vi städdag och vi ska gräva en ålla som vi ska dra
den jordade kabeln i som elektrikern sedan ska ansluta till nya
lampan vid vår parkering.

Jag har satt upp en lapp om städdag i huset men nu har jag lust
att göra ett litet tillägg och sätta upp det bredvid den gamla lappen.

Starka armar behövs för vi ska gräva. 

Få se om det lockar någon latmask att ställa upp för sina grannar
och medägare av fastigheten.


Inga kommentarer: