söndag, april 16, 2017

En kall natt med - 7 som kallast

Den här natten var det kallt och jag är glad att inte
min planteringsiver tog över. Jag minns när jag förra
året planterade pelargoner vid den här tiden och alla
frös. Nu lurade jag Kung Bore... tji fick han.
Jag är så feg i år så jag vågar inte ens plantera ut mina
köpa lupiner där de ska stå. De pryder sin plats på fönster-
brädan än så länge.

Jag målade  något som ska stå i trädgården.... och om ni
tittar bakom dem så ser ni lupinerna där de står och längtar
ut. Ok, under dagen ska de målade sakerna ut.... ni får
hålla er på halster tills jag tar nästa kort på dem när
de är klara



















Det här gjorde jag också igår fäste trådar, fotograferade
och lade ut på en del försäljningssidor. 700:-. Jag har
tre stycken. Egentligen var det meningen att de skulle
bli en slags solskydd i nya rummet men när jag kände
hur tunga de var så insåg jag kanska omgående att det
inte fungerar. De blir bättre som sängöverkast.

Dagen idag blir en rolig dag, jag får besök av K, en man
som är mycket bestämd av sig och otroligt uppfinningsrik,
jag gillar honom som en vän. Vi kan sitta och prata i timtal
om allt och inget och han kan allt och inget.
Jag får ta en tur till stan för att handla så vi får lite att äta.

Inga kommentarer: