lördag, april 08, 2017

Idag blir det tranor för hela slanten.

Tur att jag har tv här i stugan. Jag satt som klistrad i fåtöljen från
kl. 16 till långt efter midnatt. Herre min tid vad jag hatade, pratade
högt för mig själv, ringde till barnen och var arg, ringde D och ville
älta .. han hade argproblem han också men över dieselbilarnas utsläpp.
Jag insåg att nä... han kan jag inte prata med så till slut så insåg jag att
den ende som skulle lyssna utan att protestera var gojan, så han fick
höra det mesta igår under min tv-stund.

När jag idag läste lite på nätet om dådet så fick jag läsa att mannen
som körde lastbilen var från Uzbekistan och hade två kompanjoner med sig
i lastbilen, ingen säger ingen sa något om det i tv igår.

Bildresultat för terrordåd stockholm

Jag kan väl säga att det här var väntat, jag trodde att det skulle hända vid
julruschen eller vid annat tillfälle när mycket människor samlas.

Nu tänker jag inte lägga en enda tanke på jihadister eller muslimer eller
annat drägg! De är här och nu får vi finna oss i det. Förhoppningsvis
blir det åtstramning i flyktingpolitiken så att vi kan få ut de värsta och
de som vill oss illa.

Det snackas om de som återkommer från IS, de är vårt minsta bekymmer,
det är de som redan är här och som inte varit och krigat som vi bör
se upp med.

Nu ska jag fixa till mig och styra min kosa mot Hornborgasjön och alla
dessa tranor. Tur att det finns folk som räknar dem så jag slipper.

Bildresultat för trana



Inga kommentarer: