lördag, april 15, 2017

Idag vill jag ta till våld.

Jag vill våldgästa någon men jag har ännu inte
räknat ut vem som är den lyckliga/lycklige.

Har annars lite funderingar på att stuva om lite
här i stugan, få ordning på allt, saker som jag
använder ofta ska ligga nära till hands.

Den där förbannade stekgrytan (anno 1952)
är alltid i vägen när jag ska ta ut någon kastrull,
jag har bara två stycken kastruller, men de används
nästan dagligen.


När kastrullen ska träda i tjänst måste jag lyfta bort stekgrytan,
ställa ner den på golvet dra fram kastrullen och sen tillbaka
igen med grytan.
Jag hatar´t.
Bildresultat för stekgryta 50-tal


Ibland har jag förpassat grytan till ugnen men där
får den trängas med gratängformar och två
stekpannor. (Varför har jag två stekpannor?)

Är allt gratängformarnas fel, de som inte
smidigt kan ligga någon annanstans?  Och
varför har jag två?

Ska berätta...... men säg det inte till någon.

Om gojan får för sig att bada i sin vattenskål
då träder gratängformen in. Fyll den med vatten
till hälften och ställ in den på burbotten och vips
så har gojan ett badkar.

Det här vet inte de om som har ätit potatisgratäng
hos mig.... de äter mat lagad i ett papegojbad.
Bildresultat för gratängform glas
Papegojbad


Det blir en liten aning sol idag.

Inga kommentarer: